Veelgestelde vragen

Staat jouw vraag over folders bezorgen hier niet tussen? Stel ‘m dan via ons contactformulier of bel ons: 058 – 233 49 70 (optie 2).

Vanaf welke leeftijd mag ik bezorgen?

Je mag bezorgen vanaf 13 jaar.

Ik heb mij ingeschreven als bezorger. wanneer krijg ik een wijk?

Je ontvangt een bevestiging van jouw inschrijving per e-mail. Wij nemen contact met je op zodra er een wijk bij je in de buurt vrij is. Is er in jouw wijk even niks, dan zetten we je op de reservelijst.

Hoeveel betaalt een folderwijk?

De vergoeding wordt bepaald aan de hand van een aantal dingen: het aantal adressen in jouw wijk, de moeilijkheid van bezorgen (staan de huizen bijvoorbeeld ver uit elkaar of zit er ook een flatgebouw tussen met heel veel brievenbussen onder elkaar) en het aantal folders. Het aantal folders verschilt per week en de vergoeding is dus ook elke week anders. Als er een wijk beschikbaar is, vertellen wij je meer over de vergoeding.

Hoeveel folders moet ik per week bezorgen?

Het aantal folders verschilt per week. Rond feestdagen zijn er vaak meer folders en in de zomervakantie meestal wat minder. Een week zonder folders is er eigenlijk nooit. De ene week krijg je dus meer folders dan de andere week. Bij je aanstelling kunnen we je wel vertellen wat het gemiddelde aantal folders per week is.

Wat moet ik bezorgen?

Je kunt bij ons reclamefolders bezorgen en/of een weekblad. De reclamefolders moeten nog ingevouwen worden (dat betekent dat je er pakketjes van maakt). Als we contact met je opnemen hoor je meteen welk product jij kan gaan bezorgen.

Welke dagen moet ik bezorgen?

Reclamefolders bezorgen wij op zaterdag en zondag. De meeste weekbladen worden op woensdag bezorgd. De exacte bezorgdagen hoor je bij jouw aanstelling.

Krijg ik voor het bezorgen een fietstas van jullie?

FRL kan jou een fietstas of schoudertas in bruikleen geven. Hier vragen wij een borg van € 5,- voor. De borg wordt op de eerste bezorgvergoeding ingehouden. Bij het inleveren van de tas storten wij de borg terug op je rekening.

Hoe lang ben ik bezig met een wijk?

Dat ligt eraan of jij folders gaat bezorgen of weekbladen. Folders moet je namelijk nog invouwen. Hoeveel tijd je kwijt bent voor het vouwen van de folders ligt aan het aantal folders. Dit kan dus elke week anders zijn. De bezorgtijd voor een gemiddelde wijk is ongeveer anderhalf uur. Als je net begint als bezorger ben je waarschijnlijk wat langer bezig, maar zodra je de wijk goed kent, gaat het werk sneller.

Krijg ik de folders of kranten thuis bezorgd?

Ja, de folders en/of weekbladen worden bij je thuis geleverd. Je hoort bij de aanstelling op welke dag dit is. Je hoeft hiervoor niet thuis te zijn.

Heb ik een legitimatiebewijs nodig om te kunnen bezorgen?

Ja. Om voor ons te bezorgen heb je een geldig legitimatiebewijs (paspoort of identiteitskaart) nodig. Een rijbewijs is niet voldoende omdat hierop de gegevens over je nationaliteit missen. Kom jij uit een EU-land of uit Liechtenstein, Noorwegen of IJsland en wil je bezorgen? Dan geldt deze regel ook voor jou. Anders mag je alleen voor ons bezorgen als je in het bezit bent van een verblijfsvergunning met de tekst: ‘arbeid is toegestaan, een tewerkstellingsvergunning is niet vereist’.

Hoe vaak krijg ik als bezorger uitbetaald?

FRL maakt het geld één keer per vier weken over. We betalen altijd achteraf, twee weken na het einde van de betreffende bezorgperiode. Als je start als bezorger ontvang je van ons de bezorgovereenkomst, een bezorginstructie en ook het betaalschema waarop je kunt zien wanneer je betaald krijgt.

Wat moet ik doen als ik ziek ben of op vakantie ga?

Je moet ziekte of vakantie altijd aan ons doorgeven. Het is de bedoeling dat je zelf een vervanger zoekt voor deze periode. Een vriend of vriendin bijvoorbeeld, broer of zus, buurtgenootje of ander familielid. Kun je echt geen vervanger vinden? Neem dan even contact met ons op.

Waar kan ik mijn gegevens inzien en inloggen?

Ga naar Bezolink, de link vind je op onze homepagina. Daar kun je direct inloggen en heb je toegang tot al jouw gegevens.

Ik ben mijn inlogcode kwijt.

Je kunt altijd een nieuwe inlogcode opvragen bij onze bezorgafdeling.

Hoe kan ik mijn wijk opzeggen?

Als je wilt stoppen met bezorgen dan moet je dit schriftelijk melden bij de bezorgafdeling. Dat mag per e-mail, maar ook per brief. Houd er rekening mee dat je nog vier weken moet bezorgen voordat we een andere bezorger aangesteld hebben.

Matchen de antwoorden op deze vragen met wat jij zoekt?

Vul dan het aanmeldformulier in. Het verplicht je tot niks. Zodra er een wijk in jouw buurt beschikbaar is, nemen we contact met je op. Als je echt start met bezorgen, ontvang je van ons een bezorgovereenkomst en instructies.

Word folderbezorger
Onze website maakt gebruik van cookies en daarmee vergelijkbare technieken. Klik op 'Ik ga akkoord' om toestemming te geven voor het plaatsen van cookies. Lees meer over cookies